Блог о танго и культуре

Блог о танго и культуре

понеділок, 27 травня 2013 р.

Мілена Плебс. Чемпіонати або Як оцінювати досконалість?

Чемпіонати мають чітку структуру: учасників, відбіркові тури, вибір фіналістів, «виграш», і жюрі, яке вибирає. Ми всі знаємо правила гри до того, як вирішуємо брати в ній участь. І, як і в будь-якій грі, ми можемо виграти або програти. Це повинен бути лише спосіб випробувати себе у ситуації виступу, великого зібрання людей і, якщо це можливо, задоволення. Якщо ми не пройдемо якогось туру – не має значення! Ніхто через це не стає кращим чи гіршим. Але, здається, час від часу ми забуваємо, що це гра. Критерії і розбіжності нас злять. 

Мілена Плебс
 У моєму випадку, як суддя, я відчуваю величезну відповідальність за вибір, бо розумію, що він впливає на людські долі. Я відчуваю великий тиск. Я бачу мотивацію, ентузіазм танцюристів, їх самовіддачу, адже вони ставлять на кін все своє вміння і талант. Будь-ласка, зрозумійте що це нелегко. 

На щастя - суддів декілька і відповідальність однаково лягає на плечі кожного з них. Але в цьому ж і полягає складність. Моє его сильно страждає коли пара, яку я вибираю, не проходить туру. На останньому чемпіонаті (у 2006 році) я була суддею у фіналі Танго Салону (на Мундіалі). Для мене цей стиль – це елегантна хода. Оцінюється ж соціальний танець, чи не так? Пара, яку я вважала найкращою, навіть не ввійшла в десятку фіналістів! Але треба також прийняти факт, що ми приймаємо рішення разом і результат – це наша усереднена оцінка. Можливо вибір жюрі треба оптимізувати. Вибрані судді мусять бути справжніми спеціалістами у кожній категорії, і насамперед – у Танго Салоні. У Танго Есценаріо критерії вільніші. Правила не такі строгі як у Салоні. Мене дуже радує, що переможці попереднього чемпіонату, пара з Колумбії (Карлос Паредес і Діана Хіральдо Рівера), танцювали танго, що було ближче до традиційного.  У попередні ж роки, на мою думку, загальна тенденція до акробатичної хореографії переходила допустимі рамки. 

Жюрі не має монополії на правду. З іншого боку – що таке правда у танго? Танго – це танець популярного походження, без фіксованої хореографії. Навіть у класичному балеті, який має встановлену мову, неможливо сказати Баришніков кращий чи Нурєєв тому що їх стилі і їх ери неймовірно різні, то що ж казати про танго! Як я можу запитати в себе Фініто кращий за Віруласо чи навпаки якщо вони такі різні!!! Їх стилі, постави і мова так відрізняються! Вибрати одного – значить відсікти цілий спектр можливостей, які пропонує цей унікальний танець Ріо де ля Плати.  Що у нас є, так це схильності, тенденції, думки, кожна з яких гідна поваги. З іншого боку дуже цінно те, що події чемпіонату – виступи і уроки відвідує величезна кількість людей. На щастя, коли чемпіонат закінчується, і коментарі і конфлікти стихають, все повертається до танго нормальності. Те, що здавалось обурливим наприкінці серпня, не викликало такої реакції пізніше. До травня, початку перших відбіркових турів, коли все почнеться спочатку... Але цього разу, будь-ласка, давайте ставитися до цього як до гри!

El Tangauta, 2007

Переклад TangoCult Юлія

Немає коментарів:

Дописати коментар