Блог о танго и культуре

Блог о танго и культуре

пʼятницю, 30 серпня 2013 р.

Ана Марія Шапіра. Про танго чемпіонати і стиль мілонгеро

Ана Марія Шапіраодна з найвпливовіших сучасних танцюристок і викладачок танго мілонгеро. Її школа, нарівні з школами Сусани Міллер і Качо Данте – одне з найвідоміших місць, де  вчать обіймам і хореографії мілонгеро. 

Ана Марія Шапіра
 Крім приватних уроків для іноземців, групових уроків на двох мілонгах в Буенос Айресі, виступів і виїзних семінарів, Ана Марія є членом жюрі мундіалю, світового чемпіонату з танго, від самих його початків.

Як Ви ставитесь до танго чемпіонатів?


Дуже важко зберігати холодну справедливість у суддівстві. Багато що могло б бути і краще, але я не люблю коли викладачі чи судді, які працюють на мундіаль, публічно його критикують. Це моя робота. Переможці, може, й танцюють краще за інших учасників, але є сотні прекрасних танцівників, які не беруть участі у конкурсах бо їх це не цікавить. Але я не вважаю, що змагання в танго – це принципово неправильна річ. Якщо існуюють конкурси у сальсі чи свінгу – чому не може бути чемпіонату з танго?! Та що я думаю є неправильним – це коли пари які не виграюють починають гніватись. Треба зрозуміти суть того що відбувається – це просто гра.


 Якими є Ваші критерії у оцінці танцю в категорії танго-салон?
Насамперед я оцінюю швидкість, музичність і рух у ронді. Потім – плавність і, звичайно, зв'язок у парі, якість кроків і фантазію в русі танцівників у межах обіймів.
  
Що є опірними пунктами для пари у сценічному танго і в салоні?

В есценаріо: настрій, техніка, естетика хореографії, не забувати що це танго.
В салоні : зв'язок, присутність і музикальність, обійми.

Що дискваліфікує пару у Ваших очах?

Погані обійми, відповідно поганий зв»язок, відсутність ритму і музикальності, невміння рухатися у ронді. 

Ана Марія Шапіра і Пібе дель Авежанеда
 Хто були Ваші перші вчителі танго?

Моєю першою вчителькою була Діна Мартінес. Потім були уроки до Густаво Навейри і Ольги Бесіо в культурному осередку Сан Тельмо, в середині 1980-х. Спочатку здавалося, що я ніколи не затанцюю – не могла й кроку зробити! Я почала ходити на мілонги з групою друзів. Потім були уроки у Бальмаседи, 7 років роботи з Сусаною Міллер, чию систему я увібрала спочатку як учениця, а згодом – як асистентка, і в 1999 році я вирішила відкрити власну школу.  

Якими є плюси і мінуси стилю мілонгеро?

Я не бачу ніяких недоліків у цьому стилі. Його часом побоюються, але це через те що люди не зовсім усвідомлюють що там ті самі принципи, що й у салонному танго. Насамперед – у мілонгеро важко не потрапити в такт, у цьому стилі дуже легко   слідувати за музикою.  Крім того, цей стиль містить певну логіку співіснування на танцполі – він постійно нагадує про те що на майданчику рухаються й інші пари. А крім того у ньому багато місця для експресії. Він дає кожній людині можливість танцювати гідно, незважаючи на те наскільки заповнений майданчик. Велика перевага мілонгеро у тому, що він для всіх.

Зараз важко рідко хто вчить танцювати мілонгеро. У танго дуже багато заздрості, і часто викладачі бояться втратити своїх учнів, свою владу. Багато з них ніколи не танцюють на мілонгах! Часто вони викладають дуже складні речі у відкритих обіймах які потім неможливо станцювати в соціальному танго. Найкраще танго виходить коли старі і молоді танцівники танцюють разом, коли молода енергія зустрічається з досвідом годин і років танцювання на традиційних мілонгах, тоді відбувається передача знання. Я вважаю що єдиний спосіб зберегти традиційне танго – це навчити молодих танцівників рухів старих мілонгеро.

Для мілонгеро – мілонга це їх дім, сцена їх життя, все.. все важливе стається з ними на мілонзі

Що Вам дає робота викладача?

Я люблю вчити людей будь-якого віку. Мені подобається усвідомлювати що я не вчу їх стандартних, типових фігур, а радше хореографії, створеної людьми, які до цих днів прикрашають мілонги своїм танцем, таких як «Тіто» Рока, «Нене» Маскі, Освальдо Сентено, Рубен Аримбат. Людей, що розказують захоплюючі історії своїм танцем.

Урок у Ани Марії Шапіри
 Що для Вас, як для мілонгери, ідеальний танець?

Мені подобаються хороші обійми і тіло без зайвих «шумів», досконалий ритм.. І не зачіпати інші пари! В Аргентині танго дуже соціальний – ти танцюєш з партнером І у групі. Партнер повинен дбати про мене, а ще мені подобається хороша хореографія. Часом видно, що чоловік танцює головою, думає про фігури – він танцює сам.

Ана Марія Шапіра і Рубен Аримбат

Що б Ви порадили жінкам?

Щоб танець був хорошим, не ведіть чоловіка...завжди чекайте на нього, не поспішайте, і, тільки у танці, будьте як гейша – розслабтеся, станьте частиною його тіла.

Чоловікам?
Не поспішайте, працюйте над своїми обіймами, щоб ваш танець був розслабленим, працюйте з музикою і ритмом.
                                                                                    TangoCult Юлія
За матеріалами

Немає коментарів:

Дописати коментар