Ана Марія Шапіра – одна з
найвпливовіших сучасних танцюристок і викладачок танго мілонгеро. Її школа,
нарівні з школами Сусани Міллер і Качо Данте – одне з найвідоміших місць, де вчать обіймам і хореографії мілонгеро.
Ана Марія Шапіра |
Крім приватних уроків для іноземців,
групових уроків на двох мілонгах в Буенос Айресі, виступів і виїзних семінарів,
Ана Марія є членом жюрі мундіалю, світового чемпіонату з танго, від самих його
початків.
Як Ви ставитесь до танго чемпіонатів?
Дуже важко зберігати холодну
справедливість у суддівстві. Багато що могло б бути і краще, але я не люблю
коли викладачі чи судді, які працюють на
мундіаль, публічно його критикують. Це моя робота. Переможці, може, й танцюють
краще за інших учасників, але є сотні прекрасних танцівників, які не беруть
участі у конкурсах бо їх це не цікавить. Але я не вважаю, що змагання в танго –
це принципово неправильна річ. Якщо існуюють конкурси у сальсі чи свінгу – чому
не може бути чемпіонату з танго?! Та що я думаю є неправильним – це коли пари
які не виграюють починають гніватись. Треба зрозуміти суть того що відбувається
– це просто гра.
Якими є Ваші критерії у оцінці танцю в категорії танго-салон?
Насамперед я оцінюю швидкість, музичність і рух у ронді.
Потім – плавність і, звичайно, зв'язок у парі, якість кроків і фантазію в русі
танцівників у межах обіймів.
Що є опірними пунктами для пари у сценічному танго і в салоні?
В есценаріо: настрій, техніка, естетика хореографії, не
забувати що це танго.
В салоні : зв'язок, присутність і музикальність, обійми.
Що дискваліфікує пару у Ваших очах?
Погані обійми, відповідно поганий зв»язок, відсутність
ритму і музикальності, невміння рухатися у ронді.
Ана Марія Шапіра і Пібе дель Авежанеда |
Хто були Ваші перші вчителі танго?
Моєю першою вчителькою була Діна
Мартінес. Потім були уроки до Густаво Навейри і Ольги Бесіо в культурному
осередку Сан Тельмо, в середині 1980-х. Спочатку здавалося, що я ніколи не
затанцюю – не могла й кроку зробити! Я почала ходити на мілонги з групою друзів.
Потім були уроки у Бальмаседи, 7 років роботи з Сусаною Міллер, чию систему я
увібрала спочатку як учениця, а згодом – як асистентка, і в 1999 році я вирішила
відкрити власну школу.
Якими є плюси і мінуси стилю мілонгеро?
Я не бачу ніяких недоліків у
цьому стилі. Його часом побоюються, але це через те що люди не зовсім
усвідомлюють що там ті самі принципи, що й у салонному танго. Насамперед – у
мілонгеро важко не потрапити в такт, у цьому стилі дуже легко слідувати за музикою. Крім того, цей стиль містить певну логіку
співіснування на танцполі – він постійно нагадує про те що на майданчику
рухаються й інші пари. А крім того у ньому багато місця для експресії. Він дає
кожній людині можливість танцювати гідно, незважаючи на те наскільки заповнений
майданчик. Велика перевага мілонгеро у тому, що він для всіх.
Зараз важко
рідко хто вчить танцювати мілонгеро. У танго дуже багато заздрості, і часто
викладачі бояться втратити своїх учнів, свою владу. Багато з них ніколи не
танцюють на мілонгах! Часто вони викладають дуже складні речі у відкритих
обіймах які потім неможливо станцювати в соціальному танго. Найкраще танго
виходить коли старі і молоді танцівники танцюють разом, коли молода енергія
зустрічається з досвідом годин і років танцювання на традиційних мілонгах, тоді
відбувається передача знання. Я вважаю що єдиний спосіб зберегти традиційне
танго – це навчити молодих танцівників рухів старих мілонгеро.
Для
мілонгеро – мілонга це їх дім, сцена їх життя, все.. все важливе стається з
ними на мілонзі
Що Вам дає робота викладача?
Я люблю вчити людей будь-якого
віку. Мені подобається усвідомлювати що я не вчу їх стандартних, типових фігур,
а радше хореографії, створеної людьми, які до цих днів прикрашають мілонги
своїм танцем, таких як «Тіто» Рока, «Нене» Маскі, Освальдо Сентено, Рубен
Аримбат. Людей, що розказують захоплюючі історії своїм танцем.
Урок у Ани Марії Шапіри |
Що для Вас, як для мілонгери, ідеальний танець?
Мені подобаються хороші обійми
і тіло без зайвих «шумів», досконалий ритм.. І не зачіпати інші пари! В
Аргентині танго дуже соціальний – ти танцюєш з партнером І у групі. Партнер
повинен дбати про мене, а ще мені подобається хороша хореографія. Часом видно,
що чоловік танцює головою, думає про фігури – він танцює сам.
Ана Марія Шапіра і Рубен Аримбат
Що б Ви порадили жінкам?
Щоб танець був хорошим, не
ведіть чоловіка...завжди чекайте на нього, не поспішайте, і, тільки у танці,
будьте як гейша – розслабтеся, станьте частиною його тіла.
Чоловікам?
Не поспішайте, працюйте над своїми обіймами, щоб
ваш танець був розслабленим, працюйте з музикою і ритмом.
TangoCult Юлія
За матеріалами
Немає коментарів:
Дописати коментар