Джек Веттріано, "Ключар, що співає" ("The Singing Butler"), 1992, 28x36 інч |
І справді, настрій танцю пари на мокрому піску чимось нагадує настрій танго. Як на мене, діє поєднання червіні сукні дами та костюму її партнера або сам факт танцю у несприятливому місці, на вітрі, атмосфера надриву.. Або навмисне неправильна позиція пари – правою рукою дама мала б тримати партнера за руку, а не обіймати за плече.
Але сама робота аж ніяк ні з танго, ні з Аргентиною не пов’язана. Її автор, Джек Веттріано, попри свій італійський псевдонім, родом із Шотландії.
Веттріано – художник-самоук, перші фарби на двадцять перший день народження йому подарувала його дівчина. І в такий спосіб послужила інструментом провидіння - бо це нове заняття Джека, з часом, перетворилося на професію, а далі -долю.
Роботи Веттріано мають величезний комерційний успіх. Вони видаються величезними тиражами як арт-постери і відкритки не кажучи вже про їх популярність в інтернет просторі. «Ключаря» можна побачити як у танцювальній студії, так і в спортзалі, аптеці чи кафе у будь-якій частині світу.
У чому секрет? Очевидно він має бути в таланті Веттріано, або в якомусь особливому резонансі, який роботи викликають у сучасного глядача.
Впродовж усієї кар’єри художника критики називали його роботи не інакше як шпалерами, «поганеньким м’яким порно», «мрачною еротикою», «бездумною еротикою» і так далі, що, втім, не завадило їм потрапити до колекції Королівської Шотландської Академії, а їх автору стати Шотландцем Року 2010.
Мене, у Веттріано, чарує алюзія до естетики фільму нуар і до неї трошки Рене Магрітта, хоча деколи, я згідна з критиками, він занадто прямолінійний.
Немає коментарів:
Дописати коментар