«Марія із Буенос-Айреса» («Maria de Buenos Aires») – перша опера, написана в музичній стилістиці танго.
Її написали Астор П’яццолла (музика) та Орасіо Феррер (лібретто).
Перша постановка «Марії» відбулася 8 травня 1968 року в Буенос-Айресі і за наступних пів року її зіграли 120 раз.
Незважаючи на суто аргентинську, чи то навіть портеньївську тематику, опера знаходить резонанс із різними культурами у всьому світі – «Марію з Буенос-Айреса» регулярно ставлять на сценах Європи (Ліссабон, 2006; Рим, 2003), Північної Америки (Нью-Йорк, 2008; Піттсбург, 2011; Сан Педро, 2012), Австралії (Канберра, 2008) а також у Санкт-Петербурзі (2009).
"Yo soy Maria", найбільш характерне танго з опери, постановка Opera Grand, Бельгія
Коли П’яццолла прочитав першу поетичну збірку Феррера, то прийшов до нього зі словами: «Ти робиш у поезії те саме, що я у музиці!». Він одразу запропонував Ферреру працювати вдвох над формою, яка містила б і літературну, і музичну складову. Через два місяці Феррер приніс йому перший варіант лібретто опери «Марія з Буенос-Айреса».
Астор П'яццолла і Орасіо Феррер |
Головну роль планували віддати Егле Мартін, з якою на той час П’яццолла мав роман, і з якої Феррер писав головний персонаж. Та в час роботи над оперою, стосунки пари перервалися і врешті роль зіграла співачка Амеліта Балтар.
Орасіо Феррер, Амеліта Балтар і Астор П'яццолла |
Серед персонажів сюрреалістичної опери – Паядор, маріонетки, психоаналітики, Поет, дуенде, Марія, повія з вулиць Буенос-Айреса, а, також, її тінь.
Опера написана для трьох вокалістів, один з яких не співає, а начитує текст, тому можна вважати її також кантатою, а співані і наративні частини перемішуються із танцювальними номерами.
фрагмент постановки опери у театрі Лонг Біч, Каліфорнія, США |
TangoCult Юлія
Немає коментарів:
Дописати коментар