Коли я тільки починала ходити
на уроки танго, дивилась всі відео, які система YouTube знаходила на запит «tango argentino», а
найбільшими (взагалі єдиними) зірками танго для мене були Хав’єр Родрігес
і Жеральдін Рохас, я випадково натрапила на відео, де Жеральдін років 9 і вона
танцює на сцені з якимось дідусем під ліричну мелодію дуже невиразні, як мені
тоді здалося, кроки і фігури. Я
замилувалася цією маленькою дівчинкою, позгадувала чим я займалась коли мені було 9, запостила відео на свою сторінку на фейсбуці і благополучно забула
про нього.
За якийсь час я натрапила на інше відео. Танцювали Пупі Кастежо і Ґрасієли Ґонсалес, яку я поволі починала сприймати як
популярну в Європі викладачку, до якої можна було, наприклад, їхати на уроки у
Київ. Але мене зацікавило оформлення сцени - воно видалось знайомим...
За пару годин за гуглом я вже знала,
що це були фрагменти вистави «La Milonga», яку в 1991-му
поставила Маріса Ґаліндо. Постановка з успіхом йшла протягом 5-ти років (до 1996-го) в різних
театрах Буенос-Айреса. «Дідусь» із невиразним стилем танцювання, який водив
Жеральдін насправді був міфічним Херардо
Порталеа, а та сцена відкривала виставу.
Маріса Ґаліндо і Ель Алеман |
Маріса Ґаліндо – аргентинська танцівниця, дизайнерка, педагог і
хореограф. Вона почала танцювати танго в
1988 році в Salon Helenico у Міґеля і Неллі Бальмаседа. Серед її вчителів були
Антоніо Тодаро і Ґуставо Навейра, мілонгеро клубу «Альмаґро», Пепіто Авежанеда, Едуардо
Аркімбау, Роберто Тонет (Ель Алеман) і багато інших.
У 1990-х Маріса організовувала
мілонгу у клубі «Dr.Jekyll» та поставила кілька вистав: «Париж
і танго» («Paris y el tango»), «Буенос-Айрес,
нуль годин» («Buenos-Aires Hora Zero», та «Мілонга»
(«La Milonga»).
З доступних в YouTube і блозі Ґаліндо уривків вистави
стає зрозуміла її режисерська стратегія
– вона зібрала найяскравіших на початок 1990-х соціальних танцюристів
(мілонгеро) і максимально відтворила на
сцені «природнє середовище» мілонги – світло, підлогу, столи в ряд, бар, і
ронду. Якби не якість танцю на сцені,
така «музейна» вистава мала шанси бути
дуже нудною, але мілонгеро цього не допустили.
Столи стоять вглибині сцени, а
танцюють ближче до її краю, тому створюється враження, що ми, глядачі (разом з камерою) сидимо на тій же мілонзі за столами
під стіною напроти. Така сценографія дозволяє вільно розглядати ноги мілонгеро – на справжній мілонзі це зробити
складніше.
Леонардо Лерман (Петака) і Клаудія ґрава, сцена з вистави "La Milonga" |
Мізансцени прості (сварка у
ронді, хизування технікою), персонажі схематичні (кожен в принципі грає сам
себе), тексту майже немає, вся увага глядача – на танець пар. Незважаючи на
театральну ситуацію, він цілком відповідає стандартам мілонги – це соціальне
танго.
Хоча всюди вказано «хореографія
Маріси Ґаліндо» - зрозуміло, що ці танцівники
прийшли на сцену уже зі своїми готовими не просто номерами – а з партнерами, стилями
і десятиліттями досвіду.
В різні роки на сцену в «La Milonga» виходили: Херардо і Марта Порталеа, Літо і Лідія
Філіппіні, Пепіто Авежанеда і Сузукі, Естер, Мінго і Пабло Пуґлієсе, Густаво Навейра і Ольга
Бесіо, Пончо Пісарро і Естела Барба, Пупі Кастежо і Ґрасієла Ґонсалес, Роберто
Тонет (Ель Алеман) і Алехандра Піціні, Марта Антон, Леонардо Лерман (Петака), Ґрасієла
Дальво, Жеральдін Рохас (яка в процесі виросла), сама Ґаліндо і цей
список далеко не повний.
Актори і режисерка |
Це чудово, що Маріса Ґаліндо тоді
записала вистави на відео – адже тепер ми маємо просто хрестоматійні зразки
танго мілонгеро, які переросли якість соціального танцю і стали повноцінним
сценічним мистецтвом. Їх можна передивлятися і розуміти якою може бути «La Milonga».
Маріса Галіндо, Роберто Тонет (Ель Алеман) і Роберт Дюваль |
Після завершення вистави по
екрану починають пливти титри, які починаються фразою «Homenaje a los quienes mantuiveron viva la tradicion del tango» - «На
честь тих, хто зберіг традицію танго».
TangoCult Юлія
Джерела
Немає коментарів:
Дописати коментар