Блог о танго и культуре

Блог о танго и культуре

понеділок, 21 жовтня 2013 р.

Портеньйо, байларін, колекціонер і просто свій хлопець. Міґель Анхель Зотто



Міґель Анхель Зотто – одна з найпрестижніших фігур у аргентинському танго сьогодні. 55-річного танцівника і постановника називають Ґарделем танцю, він також є володарем численних мистецьких премій : престижних Марії Руанови (Аргентина), італійських  Gino Tani,  Possitano, Roma per il Ballo e la Danza та безлічі інших.

Міґель Анхель Зотто
На сьогоднішній день Міґель Анхель Зотто, його партнерка і дружина Даяна Ґусперо та їхні діти проводять час між Буенос-Айресом та Міланом. У Мілані Зотто заснував свою школу «Zotto Tango Academy» і бутік «Zotto Shop» (колекції взуття та одягу для танцю). Він керує трупою «Tango x2», виступає на фестивалях по цілому світу, ставить вистави, а також щороку судить європейський та світовий танго чемпіонати.


Міґель Анхель Зотто і Даяна Ґусперо
Прадідусь Зотто емігрував до Аргентини з Кампобассо – невеликого села неподалік Неаполя, тому для Зотто цей період – щось на кшталт повернення додому і повернення Італії її тангівської спадщини – він часто говорить в інтерв’ю про значення італійської діаспори для народження і розвитку танго. 



Міґель Анхель Зотто - внук мілонгеро і син актора і танцівника - можна сказати що сама доля сприяла тому щоб він танцював. І він танцював з дитинства, підлітком ходив на мілонги разом з старшими чоловіками своєї сім’ї а вдень, разом з батьком і братом Освальдо (також великим танцівником), підробляв на будові, а у перервах вони разом практикували і відпрацьовували фігури танго. Так кажуть доступні джерела, або така його легенда. 

Брат Міґеля Освальдо Зотто
 З 17 років Зотто став брати уроки інтенсивно. «Батько і дідусь навчили мене суті танго, але моїм першим серйозним вчителем був РодольфоДінцель (динамічний винахідник сценічних фігур і системи імпровізації, у якого Зотто вчився з 1979 року). А трохи пізніше – Антоніо Тодаро. «Тодаро вплинув на мене найбільше. Танго по суті – це комбінація фрагментів різних хореографій, і Тодаро навчив мене як склеювати їх, а також як почати і закінчити зв’язку. Здавалося – він дав мені ключ щоб відкрити двері до усіх комбінацій елементів танго.» Серед інших вчителів Зотто - Петролео, Тодаро, Віруласо, Фініто (Рамон Рівера), Пепіто Авежанеда та Хуан Карлос Копес.

 
У 1984 році він вже давав уроки танго танцівникам Театру Колон і Театру Сан Мартін а також дебютував у виставі Ани Марії Стекельман «Жасмини» («Jasmines») на сцені театру Michelangelo. Його партнеркою була Мілена Плебс – майбутня дружина і партнерка у всіх мистецьких проектах на наступних пятнадцять років. 

Мілена Плебс
 Стиль пари Зотто-Плебс увійшов до танго-класики, їх називали «ромео і джульєттою», їх трупа «Танго для двох» («Tango x2») мала великий успіх і кругосвітні гастролі. Разом вони проробили колосальну дослідницьку роботу стосовно (історичних) стилів танго, кожен з яких потім використовували у своїй роботі на сцені. Мігель і Мілена – це насиченість, концентрація, у їх танцюванні багато паузи – це тиша і вибух. Коли пара розпалася (на початку 2000-х), для багатьох це стало великим розчаруванням.

 
Міґель Зотто має репутацію збирача та знавця історії, історії танго у русі, а також музики танго. Він завжди хвалиться що у нього є всі записи які Ґардель зробив за життя, всі 1286 пісень. 

Міґель і Мілена
«Я конче хотів дізнатися про історію танцювання танго – каже Зотто в одному з інтервю, - тому стільки часу проводив з Петролео, коли він був живий. Петролео на власні очі бачив як танцювали Ель Качафас, Ель Баско Оррадре (танцівник музики оркестру Хуана ДАрєнцо), я записав інтерв'ю з ним на свою першу відеокамеру в 1995-му. У мене дуже, дуже велика колекція відео старих мілонгеро і роботи моїх труп, я мав би присвятити цілий рік роботі з цим архівом» 



МЗ: «Коли я почав розпитувати мілонґеро, то помітив що між ними існує неабияка конкуренція – кожен казав мені що винайшов мало не всі фігури! Такого не було у Тодаро і Петролео – вони відразу казали чого у кого навчились. Але саме вони і залишили найбільш відчутний слід у розвитку танцювання танго, їх індивідуальні стилі. І саме Петролео запропонував взяти ocho para atraz (очо назад) за основу навчання танго – ця фігура, вісімка яку виписує жінка – це серце танго, те чого немає в жодному іншому танці, вісімка – це символ безконечності.»


У своїй книзі «Танго і хаос в Буенос-Айресі», Рік МакҐері пише про своє знайомство із Зотто, про те яку повагу мали до нього мілонґеро (рідкість для сценічни танцівників). «На сцені я намагаюся звести до мінімуму хореографію і завжди веду партнерку» - каже Міґель Анхель в інтервю. 



МакҐері цілком слушно вважає, що саме уважне вивчення мистецтва танцю великих мілонгеро минулого  дозволило Зотто уникнути обмеженості шоу-танцювання. Його «лексичний» запас танго – фігури, постури, стилізації – величезний і вражаючий. У нього можна знайти як дуже скромне, майже аскетичне танго так і яскраві, динамічні і акробатичні виступи. Як в цьому разі характеризувати його «персональний стиль»? Зотто з тих небагатьох, кому вдалося сумістити мілонгу і сцену, передати емоційне життя мілонги у сценічному танці.


Про себе Зотто каже: «Я стрешний перфекціоніст. У мене все повинно блищати – від квартири до черевиків - все, все повинно бути ідеальне. Як на мене – який ти сам, такі й твої вистави. Працюю від раннього ранку до пізнього вечора – пробую, пробую, слухаю, знімаю себе, дивлюся, переробляю і знову слухаю. І терпіти не можу коли мене відволікають від роботи.»
  реклама лінії взуття від "Zotto Shop"


На запитання що б він порадив тим, хто хоче бути хорошим соціальним танцівником, Зотто завжди каже: чоловікам – навчіться вести жінку на очо, завжди дотримуйтесь правил мілонги і будьте елегантними, а жінкам – навчіться чекати. Не випереджати рух чоловіка - це найбільше вміння для жінки у танго. 

Чим би Ви займались якби не стали тангеро? - "Це неможливе запитання. Я не уявляю свого життя без танго."

TangoCult Юлія

Джерела




Немає коментарів:

Дописати коментар