Міґель Анхель Зотто – одна з найпрестижніших фігур у аргентинському
танго сьогодні. 55-річного танцівника і постановника називають Ґарделем танцю, він також є володарем численних мистецьких премій : престижних
Марії Руанови (Аргентина), італійських Gino Tani, Possitano, Roma per il Ballo e la Danza та
безлічі інших.
Міґель Анхель Зотто |
На сьогоднішній день Міґель
Анхель Зотто, його партнерка і дружина Даяна Ґусперо та їхні діти проводять час
між Буенос-Айресом та Міланом. У
Мілані Зотто заснував свою школу «Zotto Tango Academy» і бутік «Zotto Shop» (колекції взуття та одягу для танцю). Він керує трупою «Tango x2», виступає
на фестивалях по цілому світу, ставить вистави, а також щороку судить європейський та
світовий танго чемпіонати.
Міґель Анхель Зотто і Даяна Ґусперо |
Прадідусь Зотто емігрував
до Аргентини з Кампобассо – невеликого села неподалік Неаполя, тому для
Зотто цей період – щось на кшталт повернення
додому і повернення Італії її тангівської спадщини – він часто говорить в
інтерв’ю про значення італійської діаспори для народження і розвитку танго.
Міґель Анхель Зотто - внук мілонгеро і син актора і танцівника
- можна сказати що сама доля сприяла
тому щоб він танцював. І він танцював з дитинства, підлітком ходив на мілонги разом з старшими чоловіками своєї сім’ї
а вдень, разом з батьком і братом Освальдо (також великим танцівником), підробляв на будові, а у перервах вони разом
практикували і відпрацьовували фігури танго. Так кажуть доступні джерела, або
така його легенда.
Брат Міґеля Освальдо Зотто |
З 17 років Зотто став брати
уроки інтенсивно. «Батько і дідусь
навчили мене суті танго, але моїм першим серйозним вчителем був РодольфоДінцель (динамічний винахідник сценічних фігур і системи імпровізації, у
якого Зотто вчився з 1979 року). А трохи пізніше – Антоніо
Тодаро. «Тодаро вплинув на мене
найбільше. Танго по суті – це
комбінація фрагментів різних хореографій, і Тодаро навчив мене як склеювати їх,
а також як почати і закінчити зв’язку. Здавалося – він дав мені ключ щоб відкрити
двері до усіх комбінацій елементів танго.» Серед інших вчителів Зотто - Петролео, Тодаро, Віруласо, Фініто (Рамон
Рівера), Пепіто Авежанеда та Хуан Карлос Копес.
У 1984 році він вже давав уроки
танго танцівникам Театру Колон і Театру Сан Мартін а також дебютував у виставі Ани Марії Стекельман «Жасмини» («Jasmines») на сцені театру Michelangelo. Його партнеркою була Мілена Плебс –
майбутня дружина і партнерка у всіх мистецьких проектах на наступних п’ятнадцять
років.
Мілена Плебс |
Стиль пари Зотто-Плебс увійшов до танго-класики, їх
називали «ромео і джульєттою», їх трупа
«Танго для двох» («Tango x2») мала великий успіх і кругосвітні гастролі. Разом вони
проробили колосальну дослідницьку роботу
стосовно (історичних) стилів танго, кожен з яких потім використовували у
своїй роботі на сцені. Мігель і Мілена – це насиченість, концентрація, у їх
танцюванні багато паузи – це тиша і вибух. Коли пара розпалася (на початку 2000-х), для багатьох це стало великим розчаруванням.
Міґель Зотто має репутацію збирача та знавця історії, історії танго у русі, а
також музики танго. Він завжди хвалиться що у нього є всі записи які Ґардель зробив за життя, всі 1286 пісень.
Міґель і Мілена |
«Я конче хотів дізнатися про історію танцювання танго –
каже Зотто в одному з інтерв’ю, - тому стільки часу проводив з Петролео, коли він був живий. Петролео на власні очі бачив як
танцювали Ель Качафас, Ель Баско Оррадре (танцівник музики оркестру Хуана Д’Ар’єнцо),
я записав інтерв'ю з ним на свою першу відеокамеру в 1995-му. У мене дуже, дуже велика колекція відео
старих мілонгеро і роботи моїх труп, я мав би присвятити цілий рік роботі з цим
архівом»
МЗ: «Коли я почав розпитувати мілонґеро, то помітив що між
ними існує неабияка конкуренція – кожен казав мені що винайшов мало не всі
фігури! Такого не було у Тодаро і
Петролео – вони відразу казали чого у кого навчились. Але саме вони і
залишили найбільш відчутний слід у розвитку танцювання танго, їх індивідуальні
стилі. І саме Петролео запропонував взяти
ocho para atraz (очо назад) за основу навчання танго –
ця фігура, вісімка яку виписує жінка – це серце танго, те чого немає в жодному
іншому танці, вісімка – це символ безконечності.»
У своїй книзі «Танго і хаос в
Буенос-Айресі», Рік МакҐері пише про
своє знайомство із Зотто, про те яку повагу
мали до нього мілонґеро (рідкість для сценічни танцівників). «На сцені я намагаюся звести до мінімуму хореографію і
завжди веду партнерку» - каже Міґель Анхель в інтерв’ю.
МакҐері цілком слушно вважає, що саме уважне вивчення мистецтва танцю великих
мілонгеро минулого дозволило Зотто
уникнути обмеженості шоу-танцювання. Його
«лексичний» запас танго – фігури, постури, стилізації – величезний і вражаючий.
У нього можна знайти як дуже скромне, майже
аскетичне танго так і яскраві,
динамічні і акробатичні виступи. Як в цьому разі характеризувати його «персональний
стиль»? Зотто з тих небагатьох, кому вдалося
сумістити мілонгу і сцену, передати емоційне життя мілонги у
сценічному танці.
Про себе Зотто каже: «Я стрешний перфекціоніст. У мене все
повинно блищати – від квартири до черевиків - все, все повинно бути ідеальне.
Як на мене – який ти сам, такі й твої вистави. Працюю від раннього ранку до пізнього вечора – пробую, пробую,
слухаю, знімаю себе, дивлюся, переробляю і знову слухаю. І терпіти не можу коли
мене відволікають від роботи.»
реклама лінії взуття від "Zotto Shop"
На запитання що б він порадив тим, хто хоче бути хорошим
соціальним танцівником, Зотто завжди каже: чоловікам – навчіться вести жінку на очо, завжди дотримуйтесь правил мілонги
і будьте елегантними, а жінкам –
навчіться чекати. Не випереджати рух чоловіка - це найбільше вміння для жінки у
танго.
Чим би Ви займались якби не стали тангеро? - "Це неможливе запитання. Я не уявляю свого життя без танго."
TangoCult Юлія
Джерела
Немає коментарів:
Дописати коментар