Рікардо Карпані (Ricardo Carpani), 1933 - 1997 – один з найвідоміших Аргентинських художників.
Він обрав фах не зразу – кілька років провів на
факультеті права, а після смерті батька, в 1951-му, поїхав до Європи. У Парижі
кілька років прожив на аби-яких роботах, поки не почав працювати натурником, після чого вирішив
спробувати стати живописцем.
Повернувшись в Буенос-Айрес поступив у майстерню Еміліо Петторуті і надалі
ніколи не покидав фаху художника.
Карпані вірив у політичну силу мистецтва, його роботи –
в основному фрески і плакати,
зображають робітників з величезними
руками і втомленими вольовими обличчями. Він також намагався знайти національну форму мистецтва, властиву
Латинській Америці та став ілюстратором аргентинського «народного епосу»
- «Мартін Ф’єрро» Хосе Ернандеса.
Рікардо Карпані |
В часі «брудної війни» (1976 – 1983) Карпані був змушений виїхати до Іспанії, де вперше став малювати
танго і сцени з портеньївського життя – кафе, бари і мілонги.
«Я почав малювати танго щоб не втратити зв’язок зі своїм дитинством, зі своєю ідентичністю» - каже художник в одному з інтерв’ю, - «Коли повернувся то був дуже розчарований – зникла солідарність, залишився тільки егоїзм. І танго.. його тепер танцюють ніби це щось екзотичне.. Танго має правила .. а тепер танцюють лише фігури.. Танго – це стиль мислення».
Cafetin de Buenos Aires, 1986 |
«Я почав малювати танго щоб не втратити зв’язок зі своїм дитинством, зі своєю ідентичністю» - каже художник в одному з інтерв’ю, - «Коли повернувся то був дуже розчарований – зникла солідарність, залишився тільки егоїзм. І танго.. його тепер танцюють ніби це щось екзотичне.. Танго має правила .. а тепер танцюють лише фігури.. Танго – це стиль мислення».
Танго-сюжети Рікардо Карпані у 1993-му надихнули
режисера Освальдо Сілієнто (Osvaldo Ciliento) на створення шоу «Tango Pasion», яке й досі успішно гастролює театрами Європи і Північної Америки. Він використовує їх фрагменти у декораціях сцени.
На стиль Карпані, безперечно, мав вплив Хосе Рівера: площинні, геометризовані
міцні (навіть масивні) фігури, ніби
сплавлені з окремих форм і об’ємів; динамічні композиції, де багато руху, пориву, жесту.
Танго Карпані далеко не романтичне й ідеалізоване, а навіть часами гротескне. Його танцівники мають кремезні плечі, біцепси і величезні вузлуваті долоні, танцівниці – перебільшені і часто оголені жіночі форми. Це ті самі персонажі революційних плакатів, але уже в обіймах танго.
Танго Карпані далеко не романтичне й ідеалізоване, а навіть часами гротескне. Його танцівники мають кремезні плечі, біцепси і величезні вузлуваті долоні, танцівниці – перебільшені і часто оголені жіночі форми. Це ті самі персонажі революційних плакатів, але уже в обіймах танго.
Bandoneones y sapos (Бандонеони і жаби), 1992 |
TangoCult Юлія
Джерела
Немає коментарів:
Дописати коментар